Alla inlägg den 22 november 2015

Av evelina wibeck - 22 november 2015 21:11

Hej hej nu är jag tillbaka med ännu ett inlägg. I detta inlägg tänkte jag prata lite om författarens språk och stil. Författaren till boken heter Johanna Thydell och hon skriver väldigt umdomligt med många ungdomliga ord men även med lite svårare ord ibland flera svärord och annat ungdomligt språk finns i boken.

 

Sorg, är en stämning i boken, och författaren har beskrivit att mamman är sjuk och att allt är ganska jobbigt när man får göra mycket själv. Sorg beskrivs i nästan hela boken, hur mamman kämpar mot cancern och hur Jenna vill dö om hennes mamma dör.Jag uppfattar också en ganska varm stämning i boken vilket författaren visar med hjälp av att "folk bryr sig" Jenna har Ullis och de stöttar varandra, hon har sin mormor och hon har sin mamma, det är kärlek. Det alla har varandra och de är flera också, men alla visar att de bryr sig och älskar varandra, detta ger mig en varm känsla. Författaren har använt många miljöbeskrivningar tex ) beskriva Jennas rum osv som också skapar en stämning. Det är ungefär lagom med dialog i boken, dialoger tycker jag gör böcker intressanta. Boken är skriven i tredjeperson, det är Jenna som berättar om sina tankar och känslor, men hon berättar som om hon vore en annan person, tredjeperson. I boken finns det också flera olika miljöbeskrivningar.   

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards